sestdiena, 2022. gada 23. aprīlis

NAUDA DARBĀ NAV SVARĪGA?

 

Kad strādāju televīzijā (attēlā meitene ar brillēm uz matiem), biju jaunības maksimālisma pilnbriedā. Tolaik arī mūsu valsts bija pavisam jauna, tikai dažus gadus iepriekš atguvusi neatkarību un no Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas kļuvusi par Latvijas Republiku. Tāpēc tolaik es būtu varējusi strādāt tikai par ideju, par iespēju ko darīt idejas vārdā. Tāds ir ideālisms manā izpildījumā - īstenot to, kam ticu no visas sirds. BET pat tolaik es dzīvoju fiziskā realitātē, tāpat kā tagad. Un fizisks ķermenis fiziskā realitātē grib ēst, tam ir auksti, ja vējā tas stāv pliks un ja nav kur patverties lietū un salā, jo tas kļuvis par bezpajumtnieku... Tādēļ pat jaunības maksimālisma pilnbriedā man bija svarīgi saņemt naudu par savu darbu.

Un tieši naudas aspekts mani mulsina šodienas korporatīvās kultūras paradigmā. Kurā attiecībā uz darbiniekiem dominē uzņēmuma ieguldījumi darbinieku labjūtībā (wellbeing) darba laikā, virkne "lai mēs mīļi dzīvojam" visdažādākajos izpildījumos - no tiešā vadītāja, no tiešajiem kolēģiem un netiešajiem sadarbības partneriem, no organizācijas vadības un no uzņēmuma īpašniekiem vismaz reizi gadā korporatīvās pieklājīgās pakniksēšanas pasākumos. Sakiet lūdzu, vai šī ir kāda rotaļa profesionālajā vidē, kuru mēs visi spēlējam, pieklājīgi smaidot viens otram sejā un aiz muguras, kuras divi galvenie noteikumi ir: 1. Izliecies, ka nauda nav svarīga. 2. Izliecies, ka biznesa mērķis nav gūt peļņu saimnieciskās darbības rezultātā un ka darbinieki uzņēmumā neatrodas tādēļ, lai uzņēmums nopelnītu, vēlams, vairāk naudas nekā iepriekšējā pārskata periodā. ?

Ja tā, tad man ir slikta ziņa. Izņemiet no profesionālās darbības vienādojuma naudu, pamēģiniet nesamaksāt darbiniekiem darba algu vismaz vienu mēnesi, un paskatieties, cik daudz darbinieku paliks uzņēmumā strādāt par labjūtību darba laikā. Es to pavisam nopietni, ar atbildību pret indivīdu kritisko domāšanu, proti, neticiet man uz vārda, pārbaudiet paši un pēc tam uzrakstiet man savu atgriezenisko saiti par to, ir vai nav nauda svarīga darba attiecībās.

Foto no mana personīgā arhīva.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru