piektdiena, 2011. gada 4. februāris

PAŠMOTIVĀCIJA

Kā motivēt sevi darīt to, ko negribas darīt? Viena atbilde varētu būt: "Atslābt un vienkārši nedarīt." OK, der, ja tas mums nav būtisks jautājums. Kā teica viena mana draudzene par mājas tīrīšanu: "No netīrības vēl neviens nav nomiris." :) Un tomēr ikdienā ir virkne svarīgu lietu, ko mēs nevaram tā vienkārši atļauties nedarīt. Piemēram, iet uz darba intervijām, ja esam darba meklējumos, un pārdot savas prasmes un zināšanas potenciālajiem darba devējiem. Vai arī katru rītu celties un iet uz darbu pat tad, kad ļoti negribas. Mēs veicam šīs darbības, jo tās mums ir eksistenciāli svarīgas.

Tā kā esmu laimīgas dzīves patriots, tad gribētos, lai visas šīs darbības mēs veiktu ar prieku. Piemēram, no rīta lektu ārā no gultas un skrietu uz darbu nevis tāpēc, ka kavējam, bet gan tāpēc, ka nevaram vien nociesties, kad atkal varēsim ķerties pie sava darba.:) Izklausās mazliet utopiski?:)

Iesaku izmēģināt nedirektīvā koučinga piegājienu. Vēl to mēdz dēvēt par "iekšējo spēli" (šī jēdziena autors Timotijs Gellvejs). Viss, kas tam vajadzīgs,- sekot līdzi savai interesei. Atrodiet, kas jums šķiet interesantākais jūsu darbā, un koncentrējiet savu uzmanību tieši uz to. Piemēram, man darba procesā iznāk daudz sarunāties ar cilvēkiem. Un man sarunas laikā ar otru cilvēku, interesi izraisa tas mirklis, kad viņam acīs "iedegas lampiņa" - viņš ir kaut ko atklājis sevī. Fokusējot savu uzmanību tieši uz šo aspektu, esmu panākusi, ka pat uz tām sarunām, kas iepriekš izraisīja diskomfortu, dodos ar prieku. Mana motivētība ietekmē arī sarunas biedru un garantē labu rezultātu visiem iesaistītajiem.

Sekojiet savai interesei!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru