pirmdiena, 2024. gada 16. septembris

VIENS SOLIS LAIMĪGĀKAI SEV

 

Man bija bail parādīt sevi citiem tādu, kāda esmu. Bez pieklājīgajām izdabāšanas maskām. Teikt to, ko es patiesi domāju, nevis ko patīkami dzirdēt sarunasbiedram. Jo tad es nepatikšu, citi novērsīsies no manis un es nomiršu vientulīgā vientuļā vientulībā. Kas, protams, evolucionāri ir vienas no cilvēku lielākajām bailēm. (Jo tāltālā senatnē, izraidītam no savas cilts alas, Kromaņonas cilvēkam nebija izredžu izdzīvot un atstāt savus gēnus cilvēces genofondā.)

Rotu darināšanas meistarklase šovasar tam pielika punktu. “Vadiņi” manā galvā pārkārtojās, un tagad es atļauju sev būt īstai. Ne tikai vienatnē, bet arī kopā ar citiem. Bez sāpīgajiem kompromisiem pašai ar sevi. Un tas, ko es novēroju, uz īstumu atsaucas un kā pie magnēta pievelkas tie, kas arī ir īsti un neslēpj aiz maskām savu ievainojamību. Šādas attiecības dara mani laimīgāku.

Neirozinātnes pamatojums, kāpēc pirkstiņdarbu meistarklase var padarīt cilvēku laimīgāku:

  1.      Mācīšanās process. Apgūstot, kaut ko jaunu, par ko mums iepriekš nebija nekādas informācijas, smadzenēs aktivizējas apgabali, kas atbild par mācīšanos. Tā kā mēs intensīvi darbojamies ar rokām un iesaistīta smalkā motorika, tad izmaiņas smadzenēs notiek spēcīgāk un pamatīgāk.
  2.     Uzmanības fokuss ir novirzīts uz pavisam ko citu nekā ikdienā. No ierastajiem domāšanas šabloniem, caur kuriem maļam savus mērķus un atrisināmos uzdevumus, smadzenes pārorientējas uz citu aktuālu uzdevumu. Tas dod laiku smadzenēm mazliet atpūsties no šīm ierastajām domāšanas shēmām (tās ietver mūsu ierastās bailes un draudus, no kuriem gribam izvairīties ceļā uz mērķiem) un, pateicoties strukturālajām izmaiņām smadzenēs mācīšanās procesa ietekmē, dod iespēju izveidot savādāku pieeju mērķiem un uzdevumiem, nekā bija iepriekš. Tiesa gan, te svarīgi, lai pirkstiņnodarbe būtu ne vien kaut kas jauns un nezināms, bet arī jūs patiešām aizrautu.
Manā gadījumā tā bija sudraba rotu izgatavošanas meistarklase @odd.jewelry.work darbnīcā. Bet jūs varbūt jau sen gribējāt izmēģināt keramikas darināšanu vai kādu citu, sev iepriekš nezināmu, darbošanos ar rokām. Man patīk tā persona, par kuru es kļuvu pēc rotu darbnīcā pavadītas mācīšanās dienas. Lai jums izdodas! Mīliet sevi un dodiet iespēju smadzenēm arī mīlēt jūs. 


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru